Sofishop (https://www.sofishop.cz/)

Nastavení Sklik retargeting

Nastavení Sklik retargeting

Retargeting v rámci Skliku cílí na uživatele, kteří již váš obchod někdy navštívili. Pomocí této funkce tak můžete vaše reklamy cílit specificky na tyto uživatele, například i podle toho, jaký produkt či kategorii navštívili. Podrobnosti k fungování a aktivaci retargetingu v Skliku najdete v nápovědě Skliku.

Jak zadat Sklik retargeting kód do administrace

  • V administraci vašeho e-shopu přejděte do Nastavení → Parametrizace.
  • Zde si přes filtr "Moduly" vyfiltrujte pouze SKLIK_REMARKETING - Remarketingový kód Sklik a upravte tyto parametry:
    do pole SEZNAM_RTG_ID zadat ID, což je číslo, které najdete uvnitř vašeho retargetingového kódu v řádku rtgID: 123456. Do administrace obchodu zadejte pouze číslo, v tomto příkladu tedy 123456. Jak získat retargetingový kód zjistíte v nápovědě Skliku
    Volitelně máte možnost aktivovat volbu SEZNAM_IDENTITA_AKTI. Po aktivaci této volby dochází v rámci retargetingového kódu k přenosu šifrované e-mailové adresy zákazníka do Skliku, což má vliv na zlepšení měření konverzí a může pomoci k lepšímu cílení reklamy na uživatele. Upozorňujeme, že aktivace této volby má i právní dopady a zasílání e-mailu do Skliku (tzn. třetí straně) je třeba uvést v informacích pro vaše zákazníky. Podrobnosti o této funkci, a kde a v jakém rozsahu je třeba zákazníky informovat, najdete v nápovědě Skliku.

 

Měření konverzí

Aby mohl systém rozpoznat, že uživatel z reklamy Sklik nakoupil, musíte vložit na stránky e-shopu vygenerovaný konverzní kód přidělený Sklikem. Návštěvník přicházející přes reklamu Sklik je pak rozeznán díky uloženému záznamu v jeho počítači (souboru cookie s platností 30 dní). Pokud se tak uživatel do 30 dnů od návštěvy přes reklamu Sklik dostane na konverzní stránku, započítá se konverze ke dni změření.

Jak na stránkách Sklik vytvořit novou konverzi

Novou konverzi vytvoříte pod kartou Nástroje → Sledování konverzí → Vytvořit konverzi. Po jejím vytvoření vám Sklik automaticky vygeneruje konverzní kód, jehož fragment budete následně zadávat do administrace e-shopu. Návod s postupem pro vygenerování kódu můžete najít v nápovědě Skliku Konverzní kód

Více o tom, jak fungují konverze, naleznete v nápovědě Konverze.

Jak zadat konverzní kód do administrace

  • V administraci vašeho e-shopu přejděte do Nastavení → Parametrizace.
  • Zde si přes filtr "Moduly" vyfiltrujte pouze SKLIK_KONVERZE - Měření konverzí Sklik a upravte tyto parametry:
    do pole SEZNAM_CONVERSION_ID zadat ID, což je číslo, které najdete uvnitř vašeho konverzního Sklik kódu. Jedná se o pouze o číselnou část kódu za řetězcem "checkConversion?c="